"Barang siapa memudahkan urusan (mukmin) yang sulit nescaya Allah akan memudahkan urusannya di dunia & akhirat" -Hadith Riwayat Imam Muslim-

Saturday 20 June 2009

HAPPY FATHER'S DAY

myspace comments


Hari Bapa bakal disambut pada hari Ahad ini 21 Jun 2009. Saya nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat Hari Bapa kepada semua Ayah, Papa, Daddy, Walid, Abah, Abi dan Baba yang membaca blog saya.
Banyak pengorbanan yang Ayah kita telah lakukan pada kita. Kalau bukan kerana bapa kita yang mengasuh, mendidik, mencari nafkah untuk keselesaan hidup kita, sudah pasti kehidupan kita tidak seperti yang kita alami sekarang ini. Walaupun bapa saya telah lama kembali ke rahmatullah hampir 15 tahun yang lalu, namun saya tidak lupa ucapkan Selamat Hari Bapa kepada arwah melalui doa2 dan tahlil2. Marilah sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Bapa2 yang telah pergi meninggalkan kita selamanya. Bagi yang masih mempunyai bapa, berbaktilah dan dengarlah kata2 nasihat dari bapa kita selagi tidak menyalahi hukum syarak. Bagilah sesuatu perkhabaran dan berita yang baik untuk mereka, biar mereka senang dan sejuk mata memandang kita agar kita dianggap anak yang "Qurratun a'yunin" (penyejuk mata).

Buat saya, anak2 saya adalah nyawa saya. Tiada yang lebih berharga selain anak kita. Mereka adalah penyebab saya terus tabah melalui kehidupan. Mereka adalah harta yang tidak terbayar harganya kepada Allah. tanggungjawab kita sebagai bapa pula membesar, mendidik mereka sehingga mereka berjaya suatu hari kelak InsyaAllah.


"SELAMAT HARI BAPA UNTUK SEMUA".

No comments:

Popular Posts