"Barang siapa memudahkan urusan (mukmin) yang sulit nescaya Allah akan memudahkan urusannya di dunia & akhirat" -Hadith Riwayat Imam Muslim-

Friday 18 December 2009

CATATAN SEMINAR PENDIDIKAN GURU

Pada 13- 15 Dis 2009, Saya telah menghadiri Seminar Pendidikan Guru 2009 bagi mewakili Tuan Pengarah yang secara kebetulan ada hal penting yang perlu diselesaikan, Bertolak dengan menaiki pesawat MAS pada jam 4.30 ptg dan sampai KLIA pada jam 5.30 ptg. Tiba di Hotel pada jam 7.00 yang pada waktu itu time dinner. Kaget jugalah setelah melihat Hotel Crystal Crown yang cantik dan mewah. Saya menginap di bilik 1406 di tingkat 14 seorang sebilik.
Malam pertama seminar kertas kerja 1 dibentangkan oleh Haji Foaad Hashim dari Jemaah Nazir pada jam 8.30mlm-10.30mlm. Beliau membentang topik berkenaan profesionalisme guru daripada perspektif penaziran. Aspek2 yang dilihat oleh Nazir semasa memantau guru di sekolah.
Pada hari kedua Majlis Perasmian Pembukaan telah disempurnakan oleh YBhg Dato' Asariah. Pembentangan Kertas Kerja 2 diteruskan lagi oleh Dr Khair Mohamad Yusuf Pengarah Bahagian Pendidikan Guru. Beliau menyentuh tentang memartabatkan profesion keguruan.
Pada 11.30 - 1.ootgh pula kertas kerja 3 dibentangkan oleh Dr Amin Senin Timbalan Rektor IPG tentang Hala Tuju IPG. Kertas kerja 4 pula ialah catatan pengalaman pengetua SMK Dato' Ahmad Maher oleh Haji Razali Mohamed iaitu Mantan Pengetua sekolah tersebut.
Seminar diakhiri dengan bengkel dan rumusan pada 15 disember 2009. Pada jam 12.00 saya bertolak ke KLIA dengan teksi dan 3.05ptg menaiki pesawat MAS dan sampai di LTSIP pada 4.00ptg. Isteri dan anak2 sedang menunggu kepulangan bapanya di airport dan sampai di rumah jam 4.30ptg.
Dato Asariah hadir merasmikan seminar





Dr Khair dan Dr Amin

Di depan hotel Crystal

Pengarah dan timbalan bergambar dgn YBhg Dato

Popular Posts